Проблема з авторизацією вирішена. Якщо хтось не може увійти на форум, прошу писати на пошту admin@surgeryzone.net

РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Аватар користувача
Ілля Пігович
Повідомлень: 1501
З нами з: 18 лютого 2015, 12:05
Спеціальність: хірург
Звідки: Кам'янець-Подільський
Місце роботи: Кам'янець-Подільська міська лікарня №1, хірургічне відділення

РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#1 » 19 лютого 2015, 23:17

Володимир Павлюк

Після появи в МОЗ імпозантного та інтелігентного міністра грузинського походження почалася якась реальна динаміка. Реформи як ті хмари скупчилися над головою і про них заговорили всі. Не можу стриматися, щоб не поділитися своїми думками на цю тему.

Реформа медицини справді потрібна, але, як кажуть, є одне “але”. Якщо запровадження реформи зруйнує стару систему, яка хоч якось тліє і хоч якийсь рівень медичної допомоги забезпечує, але стане провальним, ми всі залишимось із “цвинтарем” на місці системи охорони здоров’я.

Якщо проаналізувати все сказане і написане новим міністром, то усвідомлюєш, що нам не пропонується жодної конкретики. Жодних конкретних механізмів, жодного економічного аналізу, жодної оцінки ризиків тощо. Чомусь конкретика від нас приховується. Але, як відомо, диявол криється в деталях. Надто багато чудово задуманих і потрібних реформ розбивались об деталі.

На мою думку, найважливіше в реформуванні медицини — це поставити систему з голови на ноги. Не треба вигадувати колесо, це вже давно зробили розумні люди, треба лише це колесо прикріпити до українського воза і змусити крутитись у правильному напрямку.

Ключова особа в системі охорони здоров’я — рядовий лікар, той, хто діагностує, лікує, рятує і, врешті-решт, заробляє гроші для всієї системи. У теперішній системі лікар — “раб у білому халаті”, зацькований, заляканий, пригноблений, із офіційною зарплатнею, якої бракує навіть на прожитковий продуктовий набір для сім’ї із трьох осіб. А треба зробити так, щоб лікар відчув себе справжнім господарем у системі, від якого все залежить і на якого всі працюють, створюючи йому умови для комфортної і продуктивної роботи. Отже, вся ланка чиновників від медицини повинна стати тим обслуговуючим персоналом при лікареві.

Свободи і можливості результативно працювати не буває без можливості чесно і відкрито заробляти гроші. Отже, як зробити, щоб кожен лікар, який є професіоналом і до якого йдуть пацієнти, міг відкрито заробляти гроші і витрачати їх на власний розсуд? Для цього треба зробити дві речі: (1) оцінити вартість усіх медичних послуг і (2) віддавати лікарю справедливу частку від коштів, сплачених за кожну виконану ним послугу. Як би це могло виглядати на практиці? Припустімо, що лікар працює в державній установі і є діагностом. В його обов’язки входить обстежувати пацієнтів, скажімо, на ультразвуковому апараті і ставити діагноз. У лікарні обслуговуються дві категорії пацієнтів — стаціонарні й амбулаторні. Для кожного лікаря в його лікарні необхідно відкрити особистий рахунок. Амбулаторний пацієнт приходить у лікарню і йому необхідно пройти УЗ дослідження. Він іде в касу лікарні й оплачує вартість послуги. Після цього звертається до того лікаря, якого собі обрав (якщо є можливість вибору). У кінці тижня лікар подає в бухгалтерію звіт про обстежених пацієнтів (які оплатили вартість послуги в лікарняній касі). І бухгалтерія автоматично переводить на особистий рахунок лікаря певний відсоток від зароблених ним грошей (скажімо, 35%). Решта грошей залишається для покриття оренди приміщень, комунальних послуг, адміністрування тощо. Які позитиви? Лікар стає самодостатньою людиною, яка розуміє, що його фінансовий добробут залежить лише від його професіоналізму і того, чи йдуть до нього пацієнти. Якщо ж він обстежує стаціонарних пацієнтів, то йому переводиться певна договірна сума за кожне виконане обстеження.

У наших умовах склалась унікальна ситуація, коли державні установи не мають апаратури і не мають грошей, щоб її придбати. Часто лікарі самі знаходять апаратуру, платять за неї з власної кишені і працюють у державній установі на власній апаратурі. У таких випадках відсоток, який переводиться лікарю за конкретне обстеження, міг би становити не 35%, а, скажімо, 60%.

Аналогічний підхід до оплати праці можна застосувати і для лікарів інших спеціальностей — конкретний відсоток від коштів, отриманих лікарнею за виконання лікарем лікувальної процедури. Залишається питання про медсестер і допоміжний персонал. Стосовно медсестер можливі два варіанти: лікарня наймає медсестру на фіксовану зарплату, а лікар має право їй доплачувати, якщо медсестра допомагає йому виконувати його роботу. Або медсестру наймають за відповідну фіксовану платню. Допоміжний персонал оплачується лікарнею із зароблених установою грошей.

Такий економічний підхід при реформуванні медицини дасть змогу вирішити кілька важливих питань. По-перше, не треба буде волюнтаристично скорочувати персонал і лікарні. Ринок сам владнає ці проблеми. Некомпетентні працівники змушені будуть самі піти, коли не зможуть заробити на своє існування. По-друге, вдасться підрубати корені корупції. Самодостатні лікарі самі будуть вирішувати, кого найняти менеджером в установу (головним лікарем, зав. відділення) і яку платню цій людині призначити. І по-третє, в лікарів з’являється стимул інвестувати власні кошти у своє робоче місце, щоб вижити в умовах конкуренції. Звичайно, залишається важливе питання: хто платитиме за медичну послугу — сам пацієнт, страхова компанія, соцзабез тощо? Але без вирішення цього ключового питання розмову про реформи в медицині можна навіть не розпочинати.

Щоб спрогнозувати можливі тенденції при проведенні реформи, не треба далеко йти, достатньо ознайомитись із досвідом сусідньої Польщі. Кілька років тому поляки провели жорстку боротьбу з так званою корупцією в медицині. У тюрму потрапили кілька десятків відомих лікарів. Тепер, якщо ви запропонуєте польському лікарю гроші на території державного медичного закладу, це буде потрактоване лікарем виключно як спланована провокація, і він нізащо гроші не візьме. Наслідки — більшість лікарів працюють у двох місцях: у державному закладі і у своєму приватному кабінеті чи наймаються у приватний кабінет іншого лікаря. Усі фінансові відносини з пацієнтами відбуваються виключно у приватних кабінетах. Якщо пацієнт хоче віддячити хірургові за операцію, яка виконується в державній лікарні, він це “безпечно” робить у приватному кабінеті лікаря. Нескладно спрогнозувати, що боротьба з хабарами в українській медицині приведе до подібних тенденцій. А боротьба з хабарами без вирішення базисних економічних проблем у медицині призведе лише до сумних наслідків. Лікарі й надалі будуть намагатися хоча б на півставки лишитись у державній установі (відносна гарантія безпеки), але всі вигідні у фінансовому плані дослідження і процедури “втечуть” у приватні клініки (кабінети). У державній лікарні лікарі будуть займатися формуванням для себе потоку пацієнтів і спрямуванням цього потоку в свій приватний кабінет. Державні лікарні залишаться із найбіднішими категоріями пацієнтів, не зможуть заробляти достатньо коштів і далі будуть прозябати.

На закінчення хочу запропонувати приклад економічного аналізу досить поширеного і незамінного дослідження в кардіології — ультразвукового дослідження серця (ехокардіографії).

За даними приватних медичних центрів (кабінетів), вартість цієї послуги в Україні нині коливається від 150 до 250 гривень. Для прикладу, в країнах Європи і США — від 200 до 500 доларів. Візьмемо середнє — 200 гривень за одне обстеження. Кваліфікований лікар протягом робочого дня без надмірного напруження виконує 20 таких обстежень (ми не говоримо про “рекордсменів”, які вмудряються за день обстежити 50–60 пацієнтів). Нехай держава з обороту у вигляді податку забиратиме 10%. Отже, для клініки залишається 180 грн. за обстеження. Як свідчить досвід приватних центрів, лікарю чистими платять 35–45% від зароблених ним грошей (у середньому 40%). Отже, апріорі професіонал не буде зацікавленим виконувати ехокардіографічне дослідження за суму менше 70 грн. Нині в лізинг (оренду) можна взяти якісний сучасний УЗ апарат за 7000 грн. на місяць. З урахуванням 20 пацієнтів за день і 25 робочих днів витрати на лізинг апаратури становитимуть 14 грн. з одного обстеження. Нехай ще 10 грн. підуть на витратні матеріали. Отже, із суми 200 грн. за мінусом податку, гонорару лікарю, вартості апаратури та витратних матеріалів для клініки залишається 86 грн. із кожного обстеження. Більш ніж достатньо, щоб оплатити витрати на приміщення та адміністрування. Зазначу, що на одному УЗ апараті можуть працювати кілька лікарів і за день можна виконати від 70 до 100 різних досліджень.

Отже, на мою думку, реформа має перспективи на успіх, але лише за умови децентралізації, надання лікарям фінансової свободи і стимулювання інвестицій у медичну галузь.

Джерело Посилання доступне лише для зареєстрованих користувачів

Володимир Алейнік
Повідомлень: 149
З нами з: 20 березня 2015, 11:35
Спеціальність: травматологія і ортопедія
Звідки: Львів
Місце роботи: Медичний центр фізичної терапії та медицини болю "Інново"

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#2 » 02 червня 2015, 17:42

"У нас із вами є три місяці... Є парламент. Парламент хоче змін. Є міністерство. Міністерство пропонує зміни. На вересень я вимагаю результату як по прийнятті закону, так і закупівлі медичних препаратів і лікарських заходів, так і забезпеченням вакцинацією. Конкретного результату!" - звернувся глава уряду до Квіташвілі.
Посилання доступне лише для зареєстрованих користувачів
Посилання доступне лише для зареєстрованих користувачів

Аватар користувача
Ілля Пігович
Повідомлень: 1501
З нами з: 18 лютого 2015, 12:05
Спеціальність: хірург
Звідки: Кам'янець-Подільський
Місце роботи: Кам'янець-Подільська міська лікарня №1, хірургічне відділення

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#3 » 02 червня 2015, 18:50

Це такий маразм, чи що ? Три місяці треба щоб прийняти закон ?

Аватар користувача
виктордовгий
Повідомлень: 130
З нами з: 12 травня 2015, 13:55
Звідки: Харків
Спеціальність: економічна, правознавство, дежавне управління
Звідки: керівний працівник
Місце роботи: орган державної влади

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#4 » 04 червня 2015, 12:26

Цікаво, а є хтось на форумі із регіонів де впроваджено пілотні проекти що реформування сімейної медецини, я десь чув, що Дніпропетровській області сімейний лікар виконує роботу як субєкт господарювання і отримує від держави оплату наданих послуг, цікаво як це діє, у лікаря має бути ліцензія, він має в розпоряджені приміщкення яке відповідає перш за все санітарним вимогам. як лікар організовує свою роботу? як затверджується вартість його послуг? які обовязкові контрольні заходи? які труднощі із орендою приміщень? чи складно отримати ліцензію? як реагує на це пацієнт? я сам задавався цим питанням

Аватар користувача
Ілля Пігович
Повідомлень: 1501
З нами з: 18 лютого 2015, 12:05
Спеціальність: хірург
Звідки: Кам'янець-Подільський
Місце роботи: Кам'янець-Подільська міська лікарня №1, хірургічне відділення

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#5 » 04 червня 2015, 15:32

Що пілотні, що безпілотні, скільки не спілкувався з колегами з різних регіонів, кругом однаково погано.

Володимир Алейнік
Повідомлень: 149
З нами з: 20 березня 2015, 11:35
Спеціальність: травматологія і ортопедія
Звідки: Львів
Місце роботи: Медичний центр фізичної терапії та медицини болю "Інново"

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#6 » 04 червня 2015, 17:35

Заступник Голови Комітету ВРУ з питань охорони здоров’я Олег Мусій наголошує на неприпустимості фрагментарного реформування галузі охорони здоров’я. Про це він сказав під час круглого столу на тему: «Автономізація закладів охорони здоров’я», який відбувся 3 червня у Комітеті.
Посилання доступне лише для зареєстрованих користувачів

Аватар користувача
Сойка
Повідомлень: 40
З нами з: 04 березня 2015, 10:46
Спеціальність: сімейний лікар
Звідки: Київ

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#7 » 04 червня 2015, 20:44

Верхи не хочуть все таки, мусимо терпіти поки захотять.

Аватар користувача
anatoliy.gusachenko
Повідомлень: 79
З нами з: 19 березня 2015, 23:17
Спеціальність: ендоскопіст
Звідки: дикі ліси
Місце роботи: ЦРЛ

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#8 » 04 червня 2015, 20:53

Якщо можна, то я викладу свою думку.
Всі пілотні проекти - Дніпро, Вінниця, Полтава і Київська область, а також Житомирьска область, яка завжди біжить попереду потяга(дебіли-жополизи) - потерпіли фіаско.
Де більше, де менше, але всі.
Хіба - крім міста Києва - саме як міста.
Та модель сімейної медицини, яку вводять у нас - ні хрена не пристосована до наших великих територій, відсутності доріг, спецтранспорту, навчених парамедиків у достатній кількості.
також відсутні круглодобові центри спецтравми(політравми) - так вони відсутні, або є пародією на те, що повинні бути.


як колись казали - вистачить одного буса, що перевернеться на трасі - 9-10 важких політравм - щоб паралізувати роботу ЦРЛ - вона просто стане.
і вистачить 90-100 чоловік для обласного центру - трагедія в Скнилові це довела.
хтось зробив висновки вимушено(по політравмі) Львів( Скнилів), Дніпро і Харків(війна).
всі решта - ні.

далі, про доступність медицини населенню.
якщо у великих містах по фіг, як назвати поліклінніку №1,2,3.. - полікліннікою сімейної медицини, чи ще якось, на лікувальний процес це вплине, але не смертельно - вірніше, не для всіх смертельно.
постраждають, як завжди, найменш мобільні, забезпечені і кволі - пенси і діти.
після некваліфікованого прийому у сімейного лікаря - всіх запускають по великому колу кровообігу - аналізи, обстеження, узі, фгдс, кт, рентген, і вузькі спеціалісти - а все це тепер розкидано по всьому місту і скорочено по саме не хочу.
Але воно є, для людей міста.
а по логіці реформаторів - село повинно вмерти, або добратися за 100 км до госпітального центру, або піти до приватного діагностичного - якого немає, бо він економічно невигідний у місті з населенням менше ніж 60-100 тисяч.
дохніть селюки та жителі депресивних районів - баба Рая про вас вже подбала, тепер Квіташвілі доб"є.

Тепер про теперешні, блдж, тіпа нові реформи.
Якщо хочеш прибрати до рук приміщення і фонди - надай лікарням самостійність у фінансах, відпусти у вільне плавання - і не дай грошей.
це буде останній цвях у труну доступної медицини сільских районів - так, вона у нас ще Є!

а проводити реформи будуть як звичайно - голосно почнуть, зламають стару сиситему, перднуть в калюжу, а потім безуспішно спробуюють поремонтувати те, що зламали.
і десь на середині цієї вервечки - спиздять всі гранти і субвенції.

слава україні, блдж, гребані реформатори.
Востаннє редагувалось 04 червня 2015, 23:31 користувачем anatoliy.gusachenko, всього редагувалось 2 разів.
Cuius testiculos habes, habeas cardia et cerebellum
"Великий мастер дзен каждое утро брал в руки погребальную свечу и проплывал на спине мимо дома своего врага, сидящего на берегу.
Мне это ничего не стоит, - говорил он,а человеку приятно!

Бодун
Повідомлень: 271
З нами з: 05 березня 2015, 23:18
Спеціальність: хірург
Звідки: Україна

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#9 » 04 червня 2015, 21:20

Перднуть в калюжу, мені подобається, реалістичний прогноз.

Володимир Алейнік
Повідомлень: 149
З нами з: 20 березня 2015, 11:35
Спеціальність: травматологія і ортопедія
Звідки: Львів
Місце роботи: Медичний центр фізичної терапії та медицини болю "Інново"

Re: РЕФОРМА МЕДИЦИНИ В УКРАЇНІ: ВІД ЗАГАЛЬНИХ ФРАЗ ДО КОНКРЕТИКИ

Повідомлення#10 » 18 червня 2015, 10:29

Чорним по білому)

Повернутись до “Реформи медицини”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: 1 і 0 гість

cron